Kundeservice

Betingelsene gjelder alle inngåtte avtaler for kjøp og levering av varer fra www.skomani.no. Kjøpsvilkårene kan endres uten varsel, og datoen over vil vise når sist betingelsene ble justert. Vi ber deg alltid lese igjennom kjøpsvilkårene før du bestiller. Når du gjennomfører kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også kjøpsvilkårene. Kjøpet er utført når du har fått ordrebekreftelsen og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss som navn, e-postadresse og postadresse stemmer. 

 

Vi kan i samarbeid med Klarna tilby trygge betalingsmetoder: 

Betal direkte med VISA / Mastercard: Du kan velge å betale direkte med kort når du handler med Klarna. For å gjøre det enda enklere ved neste kjøp kan du velge å lagre dine opplysninger.

Betal senere: Når du har fått det du har bestilt har du som regel 14 dager på å betale fakturaen. Ønsker du å forlenge betalingstiden kan du logge inn hos Klarna, og selv utsette forfallsdatoen med 10 dager.

Del opp betalingen: Ønsker du å dele opp betalingen på fakturaen din? Nå kan du selv endre dette med ett klikk ved å logge inn og aktivere funksjonen på Klarnas hjemmeside.

Har du spørsmål vedr. faktura kan du kontakte Klarna på telefonnummer: 21 01 89 91

Alle priser i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende merverdiavgift. 

Priser i butikk og online kan i noen tilfeller variere, og vi forbeholder oss retten til å endre våre priser. 

Det er ikke mulig å bruke gavekort eller tilgodebeløp i vår nettbutikk. Gavekort kan kjøpes, og brukes i alle våre fysiske butikker. Oversikt over butikkene finner du her.

 

Leveringen skjer med Posten/Bring, og Posten/Bring leverer pakken til ditt nærmeste utleveringssted eller hjem til deg.

Priser: Standardlevering koster 49,- på kjøp under 499,-. Alle ordrer over 499,- har gratis frakt. Vi gir deg også muligheten til å betale for levering hjem på døren til 99 kr dersom du ønsker det. Ved hjemlevering tar vi forbehold om at det er innenfor dekningsområdet til Bring. 

Leveringstid: Leveringstiden er 1-3 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor i Norge. Leveringer til Nord-Norge kan i noen tilfeller ta 4-5 virkedager. Vi leverer kun til Norge, og dessverre ikke til Svalbard eller Jan Mayen. Ordre som kommer inn før kl 12.00 på arbeidsdager sendes alltid samme dag.

Du vil motta link til sporing av din pakke på SMS eller e-post, slik at du kan følge pakken din frem til utleveringsstedet. 

Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt.

I løpet av salg og kampanjer, kan levering ta noe lengre tid enn vanlig. 

Uavhentede pakker: Uavhentede pakker vil bli belastet 150 kr for å dekke returfrakt og håndteringskostander. 

 

Retur: Ønsker du å bytte, levere tilbake eller reklamere på en vare kan du gjøre dette gratis i en MANI butikk, eller ved å sende varen tilbake til vår nettbutikk. Oversikt over MANI butikker finner du her.

Retur/bytte i fysisk butikk: Ved bytte i butikk, ta med kvittering som du har fått tilsendt på mail. Ved retur får du dine penger satt inn på den kontoen som du benyttet ved betaling. Oppgjør for retur vil bli foretatt senest 14 dager etter vi har mottatt melding om din beslutning om å gå ifra denne avtalen, og varen er mottatt i retur. Dersom du har valgt betaling med faktura eller Klarna konto vil vi kreditere beløpet. Du må betale faktura i sin helhet eller utsette den via Klarna sine nettsiden dersom den forfaller innen du har fått bekreftet retur og kreditering fra vår kundeservice.

Retur/bytte til nettbutikk: Dersom du ønsker å sende varene i retur til vår nettbutikk, vil du få pengene tilbake, og må legge inn en ny bestilling for å få tilsendt ny vare/størrelse. Bruk den ferdig frankerte returlappen som ligger vedlagt i pakken din. Returfrakt utgjør kr 95,- og vil bli trukket fra ditt tilgodehavende ved tilbakebetaling. Ved retur får du dine penger satt inn på den kontoen som du benyttet ved betaling. Oppgjør for retur vil bli foretatt senest 14 dager etter vi har mottatt melding om din beslutning om å gå ifra denne avtalen, og varen er mottatt i retur. Dersom du har valgt betaling med faktura eller Klarna konto vil vi kreditere beløpet. Du må betale faktura i sin helhet eller utsette den via Klarna sine nettsiden dersom den forfaller innen du har fått bekreftet retur og kreditering fra vår kundeservice. 

Gyldig retur: En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Hvis vi har gjort en feil, eller hvis varen har en produksjonsfeil, betaler vi for frakten tilbake til oss. Retur til vår nettbutikk gjelder kun varer som er kjøpt på skomani.no (ikke varer kjøpt i fysisk butikk). 

Angrerett: Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angrerett forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om at du ønsker å benytte angrefristen. Pakken skal deretter sendes oss eller leveres i butikk innen 14 dager. Du må bære kostnadene ved å returnere varene og vi har etablert et fast gebyr på 95,- for dette. Gebyret vil bli fratrukket i returoppgjøret ditt. Velger du å levere varen til en Mani butikk slipper du dette gebyret. Ved angrerett må produktet returneres i samme stand som da du mottok produktet. Det er vedlagt angrerettskjema og opplysninger om angrerett i forsendelsen. 

 

Ønsker du å reklamere på et produkt kan du gjøre dette i en av våre butikker. Ta med ordrebekreftelsen du fikk tilsendt på mail når du går til butikken. 

Reklamasjonsretter gjelder i 2 år. Reklamasjon gjelder ikke vanlig slitasje. 

Ønsker du å sende din reklamasjon til oss, ber vi deg først kontakt oss på e-post kundeservice@skomani.no for videre fremgangsmåte. 

 

Her har vi samlet noen av de mest vanlige spørsmålene vi mottar. Finner du ikke svar på ditt spørsmål, vennligst ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@skomani.no.

 

BESTILLING OG LEVERING

Hva blir frakten?

Standardlevering koster 49,- for alle ordrer under 500,-. Alle ordrer over 500,- har gratis frakt. Dersom du ønsker varen levert på døren koster dette 99 kr. Returfrakten er 95 kr. 

 

Hva er leveringstiden? 

Normal leveringstid er 1-3 virkedager. 

 

Får jeg ordrebekreftelse? 

Ja, du får tilsendt ordrebekreftelse på e-post. Dersom den ikke kommer i innboksen anbefaler vi har du sjekker spam/søppel i din e-post. 

 

Hvordan kan jeg spore min forsendelse? 

Du får tilsendt sporingsnummer på e-post. 

 

Jeg bor ikke i Norge, kan jeg bestille varen til utlandet? 

Nei, enn så lenge leverer vi kun til Norge. 

 

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min? 

Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager før de sender den tilbake til oss. Hvis du ikke henter pakken, trekker vi fra 150 kr når vi tilbakebetaler pengene til deg. Dette beløpet dekker returfrakt, samt håndteringskostnader.

 

BETALING

Hvordan kan jeg betale mine varer? 

Du kan betale med Visa, Mastercard, faktura og Klarna konto. Du blir enkelt guidet gjennom betalingsbildet når du gjør et nettkjøp. 

 

Noe gikk galt i betalingsbildet. Hva gjør jeg? 

Du blir ikke belastet noe før du har fått melding om at varene er betalt. Logg inn på ny, eller ta kontakt med kundeservice om du er usikker på noe. 

 

BYTTE & RETUR

Hvordan returnerer eller bytter jeg varer? 

Det enkleste er å returnere eller bytte varene i våre butikker. Du finner oversikt over våre butikker her. Ellers kan du sende varen i retur til oss. Info finner du under "returer" på hovedsiden vår. Retur koster kr 95,-. 

 

Hva gjør jeg om noe er feil med varene eller leveransen? 

Ta kontakt med kundeservice på kundeservice@skomani.no

 

AVBESTILLE/ENDRE

Kan jeg avbestille min bestilling? 

Siden bestillingen din sendes omgående fra vårt hovedlager, er det ikke mulig å stoppe en bestilling. 

 

Kan jeg legge til en vare eller endre en bestilling? 

Siden bestillingen din sendes omgående fra vårt hovedlager, er det ikke mulig å legge til eller fjerne produkter fra en bestilling.